Sunday, June 2, 2013

Wet world I-City

Fuhhh penat.letih giler okayy..Best sgt seharian ni mandi dan happy2 dengan my family.Almaklumlah cuti sekolah kan..So nak bawa adik2 gi bercuti sekali untuk aku yang cikgu ni pun nak bercuti...hohoh..Hurmm cuti sekolah ni korang gi mana je?Pulau Langkawi?Taman negara?Port dickson?USS?Paris..London..wahhh oversea gitu..Aku tak mampu lagi lah nak bercuti kat oversea.Teringin gak tapi tunggulah duit banyak sikit..hehhe..So aku ni pegi Wet world I-City tu..Korang mesti tau kan...Yang dekat seksyen 7 Shah Alam tu...



Haaa kalo korang nak tau kat I-City tu ada macam2 tempat kita boleh pegi..Antaranya wet world, Dinasour park, Snow walk, Museum Trick Art dan banyak lagi..Kat atas tu ada peta dia ...Tengok-tengok lah yek..Mana tau korang terasa nak pegi kan.heheh

Jadi aku pegi ni pun sebab adik aku kata ada offer tiket masuk ni..RM10 sahaja..Murah kan..Tapi kena beli online..Web nye tu aku tak sure plak..Jadi sebab tengah murah kan..so kitorang pun pegi lah...Nak dijadikan citer, adik aku tak belikan tiket untuk anak buah aku sekali yang 3 tahun tu..Dia kata takde sapa nak jaga nanti sebab nanti kalo nak main gelongsor tu semua,sapa nak jaga dia..Tapi bila aku pikir balik kesian plak kat dia..So aku pun pikir takpelah biar aku bayar untuk dia..Kira beli kat kaunter..Mula-mula tengok tiket RM20..Bila ka kaunter harganya jadi RM30 plak..Uishh mahalnya..sebab nya cuti sekolah..Mula-mula ingat tak jadilah nak bayar sebab mahal sangat kan..tapi bile tengok muka dia yang mula-mula excited tetiba muram je kan..kesian plak aku tengok...So selamat makcik dia ni baik kan ( aku lah tu.heheh.), so aku bayar kan jugak lah...


Kat dalam tu puas giler main..Dia seronok sangat ...gelongsor yang panjang tu pun dia berani main..Hebatlah anak buah aku..Oh ya ada satu gelongsor tu..jenis tornado tu..Haaa yang tu siyes takut giler...aku naik sekali je sebab nak merasa kan..pastu tobat nak naik lagi..hahaha...Pape pun memang best lah...cuma panas sikit and kaki memang melecur lah..hahah..Ni ada lah sikit gambar..



Nampak tak muka happy dia tu...wahhh








p/s :Kalau rate 10 aku boleh bagi 9 lah...Korang gi lah yek..Selamat bercuti and enjoy

No comments:

Post a Comment