Saturday, November 30, 2013

Year end holiday..Vietnam

Penutup 2013 aku adalah vietnam..Ni first time aku gi travel oversea..Vietnam pun kira oversea gak kan..heeee..So excited giler ni...Yelah dah ad passport sendri..wahhh I ♥ travel around da world..I wish I can make it true..
So arini first day kat Vietnam..Naik Malaysia Airline..MAS kot..First time gak ni..Yelah aku yg setakat student mana mmpu nk nek MAS..Heeee
So ak tgl kat hotel Thanthruong..Hotel aku ni dekat je ngan pasar ben than.. Sampai vietnam tadi petang dalam kul 5..Then diorg bawa gi tengok post office yang tertua di Vietnam..200 tahun usianye..Tapi bangunannya masih kukuh..
Pastu g check in hotel then malam gi jalan2 kat night market ben than..Mcm2 ada..Kain cotton,telekung,tudung,beg deuter,luggage,tshirt dan mcm2 lagi lah..So aku ni survey2 dulu harga..First experience k..Bila dah tanya,then diorg akn bg hrga..Mhal lh bg aku..Pastu dia akn ckp u r da frst customer yang asking the price..Then bila aku tgk mcm mhl, aku x beli lh..yelah nk survey dulu kn..Pastu automtik dia akn bg kita hrga murah..lebih 50% ok...Dari rm250 jd rm120 ..Then dia akn pksa kita n pegang tgn kita supaya x lari n beli dr dia gk..Pdhl kita ni nk survey je..Huishh tkut gk lh td..Then ad gk yg sush nk tawar menawar ni..Tapi mmg experience lah..Oh ye jgn terpedaya ngn kata2 dia yg mngatakn kita frst customer okayy..Srbab bila ak lalu lg skli then aku dengar dia ckp kt customer lain ayat yg sma..hahaha
Pastu satu lg keadaan di Vietnam..ya ampun sangat sesak..Penuh dengan motor..Penunggang motor plak mmg xkn ada rasa nk berhenti atau ad kereta tgh jln ke kn..Diorg men bawa je moto..Bersimpang siur..Tu satu perangai org vietnam ni..Takut aku tengok..
Tapi experience kn..Best gk tgk negara org..Okayy ni ad beberapa gmbr..

No comments:

Post a Comment