Wednesday, November 27, 2013

Kek minyak

Haa ni kek minyak..resepi baru mak aku.Dah bberapa ari ni mak aku asyik upload gmbr kek ni je..bermacam2 corak..Senang kah buat nye? Then, ble aku balik & mak aku wat..owh sonang baitu je...haaa meh sini aku share resepi..
Bahan A :
5 biji telur
1/2 cawan gula kastor
1 sudu besar ovelette
Bahan B :
1 sudu kecil esen vanilla
1 cawan susu
1 cawan minyak
2 cawan Tepung kek (di ayak)
Pewarna (ikut idea sendiri nak color pe okay )
Cara - cara :
Pukul bahan A sampai putih..Pastu campurkan dengan bahan B kecuali tepung kek.. Kemudian campurkan dengan tepung kek yang telah di ayak dan gaul sehingga sebati .. Bahagikan pada  beberapa bahagian mengikut berapa jenis warna yang anda nak letak..Then letak bahan tersebut secara berselang seli warna .. Kemudian buat corak ikut kreativiti sendri dengan ukir menggunakan lidi satay..Kemudian masuk dalam oven selama 45min menggunakan suhu 150°c..
Actually setiap oven suhu nya lain2..So pandai2 agak lah yek..
Selamat mencuba yek..Then bila dah jadi bagitau tau..hehe..

No comments:

Post a Comment