Friday, March 8, 2013

Jodoh Again??

Post jodoh lagi??Okayy actually tak tau nak wat tajuk apa..hehehe..Sebenarnya aritu tengok PRIMADONA...Korang sume mesti tau kan tentang rancangan ni..Ntah-ntah penonton setia tengok kot..heheh..

PRIMADONA..Bila Wanita Berbicara.. ( buat suara gaya pengacara k..)

Okay actually aku tengok part yang pucuk muda tu..Alaaa yang Zain Saidin datang tu..Siap bagi bunga lagi pada Che Ta..Aishh romantik kot..Mula-mula aku tak suka gak tengok diorang tu..Yelah Zain tu muda sangat kot and then Che Ta tu dah janda anak 2. Tapi di sebabkan body dia pergh mantap so memang ramai lelaki suka dia kot..Tapi bila tengok primadona tu..tengok diorang berdua..macam best plak.Macam sesuai lah sebab Che Ta tu suka gelak, banyak cakap ..Zain pulak macam pendiam sikit lah..So sangat rasa sesuai.Jadi macam cute couple..heheh..

Jadi, pe yang aku nak sampaikan adalah kata-kata ustaz pe ntah nama dia..Xingat..Dia cakap...
"Tak kira lah pucuk muda ke pucuk tua ke..lelaki tua dengan perempuan muda ke atau lelaki muda dengan perempuan tua ke ..apa-apa pun berbalik pada jodoh yang di tetapkan oleh Allah..Kalau dah memang itu jodoh kita..kita takkan boleh nak elak..Apa yang penting ciri-ciri isteri yang patut di kahwini adalah 
1. pandai jaga maruah diri
2. pandai masak
3. Pandai jaga kebersihan diri
Dan ciri-ciri suami pula adalah :
1. Beriman
2. Mempunyai harta pencarian
3. (alamak tak ingat..sorry..heee ) "

Jadi wahai kawan-kawanku semua, janganlah menghina atau mengata pasangan yang jarak umur ni..Mungkin itu jodoh mereka..Jadi kena redha dan terima.. :)

p/s : Membuatkan aku teringat pada my ex..Hurmm maybe dat gurl memang jodoh dia kot..Kalo dia boleh mengubah perempuan itu menjadi lebih baik..bagus lah kan..alhamdulillah.. :)


No comments:

Post a Comment