Sunday, June 17, 2012

My life as Lecturer

Wahh lecturer? Mesti terkejut kan..Padahal dlu mak suh amik pendidikan jd cikgu bukan main lagi tak nak..Haa skrg ni apa cer?? Lecturer plak..Pada hal sma je kan..


No..no..no..Korunk silap sbnrnye..Lecturer n cikgu ada perbezaannye..Since aku penah jd lecturer n juga pernah jd cikgu..So bleh lah nmpk perbezaan nye..


Perbezaan :
1. Customer cikgu adalah pelajar berumur 7-17 tahun but Customer Pensyarah adalah pelajar berumur 18 tahun ke atas..
2. Preparation cikgu untuk mengajar bleh di buat 1-2 ari sebelum kelas but Preparation pensyarah plak 2 minggu sebelum kelas...Giler lma kan..
3. Stress cikgu ni di sebabkan bdk2 yang byk main, xdengar kata,melawan kata cikgu but Stress pensyarah pula perangai student yang pikir diorg dh cukup besar sgt untuk berada di atas pensyarah..
4. Cikgu balik sekolah pling lewat kul 3 but Pensyarah balik msti kul 5..Pensyarah pun ikut office hour tau..





So betul kan pe sy kata..Haaa jgn pk jd lecturer ke cikgu ke sng je..Susah weyh..serius..Tapi macam mana susah pun satu persmaan nye cikgu ngan pensyarah adalah SEMANGAT UNTUK MEMBERI ILMU KEPADA ANAK BANGSA...


Jadi kepada pelajar di luar sana..sayangilah dan hormatilah cikgu dan pensyarah anda semua..Tanpa mereka, tidak mungkin anda akan boleh berjaya menjadi seorang insan yang berguna di atas muka bumi Allah ini.. 


Di kesempatan ini saya ingin katakan terima kasih banyak2 yang tak terhingga kepada semua cikgu dan pensyarah sy kerana sabar melayan karenah sy disamping memberi tunjuk ajar kepada sy..Luv u


Psst--> Dah jadi pensyarah ni kan, baru tau perasaan pensyarah aku ble dpt stdnt degil macam aku nie..hahaha..


Luv them...









No comments:

Post a Comment