Thursday, November 21, 2013

R software

Korang penah dengar pasal software R ni tak? Sesiapa yang budak sains atau budak statistik, for sure penah dengar software ni..Software yang membuatkan aku jadi stress begini..Arghhhh....

Sem ni aku dah start buat projek tapi satu apa pun tak buat lagi..Projek aku kena guna R software ni lah..Software ni dia guna programming..So bila dah dengar perkataan "programming" ni, korang mesti dah dapat bayangkan betapa stress nye software ni..Nak di jadikan citer, projek aku ni tentang Breusch Godfrey Test, dimana aku nak test effect

of high leverage point atau nama lainnye outlier on BG (shortform untuk Breusch Godfrey) test ni lah...So ada kaitan dengan time series..Arghh aku tak suka time series.. Then bila aku dah program baik punye, dah cari command nye tapi output tak keluar2 gak..Asyik error je memanjang..Ggrrrrr...

Nak jumpa supervisor aku plak, dia tu Prof aka timbalan dekan fakulti aku..So busy memanjang.Mmang susah nak jumpa dia..Lagi satu kalo jumpa dia, aku rasa nak suh dia tunjukkan satu persatu je..tapi memang tak lah kan..Pening aku ni..Dahlah ni bulan 11 dah..bulan January dah final. Pastu kena present proposal..Ya allah tolong lah aku...






p/s : Kalo korang ada yang pandai R ni, tolong comment sini k..Nak minta tolong plishhhhh

No comments:

Post a Comment