Saturday, October 13, 2012

KEJE O KEJE

Cerita pasal kerja ni...boleh bikin aku pening woo..Nak dijadikan cerita kelas aku hanya weekend sahaja. Jadi weekday tu memang aku free giler lah.Sangat free time aku masa tu. Jadi untuk menampung perbelanjaan aku di UPM ni..aku pun apply lah keje biasa-biasa.Keje yang tak memeningkan kepala. Aku banyak apply untuk keje guru taska Sebab aku tau keje yang relate ngan kanak2 ni tak memeningkan kepala macam keje di office tau. So banyak dah aku apply sampai lah suatu hari tu aku dapat keje sebagai pembantu taska di seri kembangan. Gaji pun tak banyak mana pun. RM550 sebulan tapi makan minum tempat tinggal disediakan. Oklah tu kan.Jadi aku memang nekad nak g ni. Sampai satu hari tu aku pun minta lah tolong kawan aku nak angkut barang g seri kembangan tu after abis kelas. Dahlah barang aku sangat banyak..Bila dah sampai sana ..aku pun belajar lah serba sedikit perjalanan masa tugas aku di taska tu. Aku pun siap cari keje part time untuk malam. Nak cari duit punya pasal...

So esok nye ari Isnin aku mula bekerja sebagai pembantu taska. Cehh bangun pagi2 ni and then mandi semua kemas rumah n then tunggu budak2 tu datang. 1st budak yang datang nama nye IMAN. Budak nye sangat comel n bambam..Rasa nak picit2 pipi budak tu. Kalo korang tengok pun mesti rasa geram gak lah macam aku..
Haa ni lah Iman. Korang mesti tau kan yang kiri or kanan.heheh

Iman ni sangat manja dengan aku. Aku pun seronok layan dia.Lama-lama makin ramai yang datang n syukur alhamdulillah diorang terima aku dengan baik sekali. Aku pun seronok layan diorang ni. Diorang panggil aku teacher..huhu...

Jadi tengahari tu tiba2 aku dapat kol dari mak aku. Nak tau pe mak aku cakap?
" Cepat kemas barangko kena balik arini gak. Esok dah start mengajar kat sekolah. PPD kol abah tadi suh ko daftar esok" Aku ni blur jap ..*&^*$. Apa ni ??Ari first aku keje kot tiba2 nak kene berhenti keja balik johor?What??Aku xnak balik johor. Aku dah seronok keje kat sini tapi mak ayah aku suh balik gak. So aku pun terpaksa lah balik. Jadi ptg tu ayah aku sampai amik barang2 aku. Segan aku ngan bos aku tu dan juga pembantu taska yang sekali keje ngan aku tu. Serba salah di buatnya..

Jadi ni adalah gambar2 yang sempat aku ambik yang boleh di buat kenangan.. Teacher miss n love u all so much. <3 font="font">



 P/s : Bestnye lahaii kalo ada anak sendiri kan.. Saat paling indah adalah kali pertama menjadi seorang ibu..Syahdunyee...Bilelah nak ada Sha junior kan.. :p

No comments:

Post a Comment